7 dolog, amiért érdemes digitális kijelzőkbe fektetni
- Sára Anna Bálint
- 2022. dec. 13.
- 3 perc olvasás
Frissítve: 2022. dec. 19.
A siker a záloga lehet, ha versenytársaink előtt járunk. Akik korán felismerték a digitalizációban rejlő lehetőségeket, gyakran lehagyták versenytársaikat, és szereztek piaci előnyt.

Egyre nagyobb teret hódítanak a digitális kijelző. Hogy miért? Mert működnek.
A digitális kijelzők felhasználásának számtalan módja van, és szinte minden iparágban van helye. A felhasználási lehetőségek száma végtelen, legyen szó reklámozásról, tájékoztatásról, szórakoztatásról vagy oktatásról. Az alábbi cikkben azt a 7 előnyt emeltük ki, amelyek az ügyfeleink visszajelzései alapján, számukra a legnagyobb értéket szokták teremteni.
1. Eladások növelése
Egyes felmérések szerint, a vásárlók 67%-a állította, hogy gyakran vásárol olyan terméket, amelyet digitális táblán látott, és
az amerikai fogyasztók 76%-a ment már be azért egy üzletbe, mert megtetszett neki egy digitális kijelzőn látott hirdetés.
A felgyorsult világunkban az emberek figyelméért a harc kiélesedett, és a hagyományos, statikus hirdetések már nem mindig ütik meg az ingerküszöböt. Ha összevetjük, hogy mekkora hasznot hozhatnak ezek a vásárlások, és mennyit kell befektetni egy kijelzőbe, láthatjuk annak a gyors megtérülését.
2. Adatgyűjtés
Sokan nem is gondolnak rá, hogy az interaktív digitális megoldásokkal a vásárlóközönségüket is jobban megismerhetik. Biztos mindenkinek ismerős, mikor az üzletből vagy a gyorsétteremből kifelé 5 arcból választhatunk, hogy mennyire voltunk elégedettek. Hasonlóképpen végezhetünk elégedettségmérést, vagy gyűjthetünk feliratkozókat. Az interaktivitást pedig kuponnal jutalmazhatjuk, ahol egy QR kód segítségével akár még több információt szerezhetünk a látogatóinkról.

3. Elégedettség növelése
Az elégedettség növelése mindenki számára fontos, hiszen a brand iránti elköteleződést hozza magával, legyen szó üzletekről, éttermekről, hotelekről, oktatási vagy egészségügyi intézményekről, de akár irodákban a munkavállalók elégedettségéről. Azáltal, hogy tájékoztatjuk őket, plusz információkhoz juttatjuk, ezzel megkönnyítjük a döntésüket. Egyre több a tudatos vásárló, akinek igénye van rá, hogy jobban megismerje a vásárolni kívánt terméket – a digitális táblák pedig remek lehetőséget nyújtanak, hogy kiemeljék azok előnyös tulajdonságait, vagy akár videós tartalommal bemutassák azokat.
4. Több nyelvű információ
Sok külföldi ellátogat hazánkba, ahol szívesen látogatják a fürdőinket, hoteleket, éttermeket és üzleteinket, de a magánegészségügyben vagy az üzleti szférában se elhanyagolható a jelenlétük. A közös nyelv használata gyakran nehézséget jelent, pláne, ha széleskörű tájékoztatásra van szükség. Az érintőkijelzőkön választható nyelven tájékoztathatja a vásárlóit, vendégeit, sőt, akár azon keresztül is foglalhatnak időpontot bizonyos szolgáltatásokra. Ezzel mind az elégedettséget, mind az eladásokat növelve.
5. Azonnaliság és kényelem
Ami miatt gyakran döntenek ügyfeleink a digitális kijelzők bevezetése mellett, az a nyomtatás fáradalmainak elkerülése. Habár apránként olcsóbb, a logisztika, a kihelyezés, az esetleges hibák javítása rengeteg erőforrást igényelnek, és a nap végén mégsem lesz gazdaságosabb a nyomtatott tartalom. A kijelzőket elég mindössze egyszer felszerelni, onnantól akár a világ másik végéről, távmunkában is pillanatok alatt cserélhető vagy javítható a tartalom. Ráadásul nem kell erőforrást találni rá különböző időszakokban, például év végén a két ünnep között. Elég egyszerűen csak előre elkészíteni a tartalmat, és időzíteni azt, hogy mindig aktuális legyen!
6. Interaktivitás
A vevői, vendégei, ügyfelei saját maguk nézhetnek utána a digitális kijelzőkön az információknak. Nem szükséges egy munkatársat keresni, aki útba igazítja őket, vagy időpontot keresgélni a naptárban. Egyszerűen csak odamennek a digitális táblákhoz, és a saját tempójukban, kényelmesen elolvassák, amit szeretnének, a felesleges, számukra nem releváns információkat átugorva. Jól hangzik, ugye?

7. Emlékezés és visszahívási arány javítása
Van, hogy nem csupán az azonnali vásárlásra ösztönzés a cél, hanem az ügyfeleit, vevőit a közelgő eseményekről, promóciókról szeretné tájékoztatni, hogy később is visszatérjenek. Ilyenkor a cél, hogy a hirdetés igazán emlékezetes legyen.
A digitális táblákon látott hirdetések visszahívási aránya kiemelkedő eredményeket érnek el;
47%-os a felidézési arányuk, megelőzve a 35%-os mobil és a 22%-os televíziós arányt.
Természetesen ehhez elengedhetetlen a jó tartalom is.
Sőt, van, hogy a digitális táblákon látottakról az emberek másokkal is beszélnek, ezáltal olyanokhoz is eljut az információ, akik nem látták a digitális táblánkat.
* Statisztika forrása: https://www.pickcel.com/blog/digital-signage-statistics-trends-and-infographics/
Kommentare